Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petacx

„Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozh

zajimavy pohled

„Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí

http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/147702/Prace-osvobozuje-Drogova-zavislost-neni-nemoc-je-to-rozhodnuti.html

-

ale je to svobodne rozhodnuti i u ditete?

0/0
2.9.2010 21:41

Firefanatic

Kriminalizace drog je špatná

1. Vede k drastickému růstu kriminality. Jednak si sem nataháme mafii, která drogy prodává, jednak uživatelé (tvrdých) drog musí krást a loupit, aby si je mohli dovolit. A v neposlední řadě je to přímá podpora drogových kartelů v zaostalejších zemích.

2. Chybějící jasná hranice mezi povoleným a zakázaným je to, co vede k "přestupu" na tvrdší drogy. Když někdo kouří marihuanu, musí si najít dealera, platit mu a je v podstatě ilegální mít ji pro sebe. Když už zná dealera a stejně jedná nezákonně, je přestup mnohem jednodušší, než kdyby žádného dealera neznal.

3. Způsobujeme zdravotní problémy. Drogy jsou ředěné svinstvy a právě ta často způsobují otravy a podobné problémy. Navíc nepřesná dávka způsobuje předávkování. Kdyby se daly drogy koupit bez těchto zbytečných škodlivin a přesně dávkované, byly by mnohem zdravější.

4. Stojí nás to peníze. Místo abychom profitovali na spotřební dani doslova na zlatém podnose přenecháváme tyto peníze mafii.

0/0
30.8.2010 11:15

Firefanatic

Re: Kriminalizace drog je špatná

Boj proti drogám je navíc poměrně jednoduchý. Prostě narkomany zavřete na detox povinně, případě rovnou do vězení za krádeže - a je po užívání. Možná se k tomu časem vrátí, ale ty opravdu těžké případy chtějí přestat a to jediné, co jim brání, je jejich psychická závislost - snadná pomoc, prostě nenechávat rozhodnutí na nich a dát je do léčeben povinně.

My netrestáme krádeže, kterými si dotyční vydělávají na drogy, nepomáháme jim s odvykáním a kriminalizací je společensky degradujeme a znemožňujeme jim normální fungování.

Buď jsou politici naprostí kre****, nebo jsou podplacení drogovou mafií, protože prostředí, které jsme tu vytvořili, je pro drogovou mafii a nekončící problémy s fetujícími dětmi naprosto ideální.

0/0
30.8.2010 11:21

Deleter

PÁTÉ PŘES DEVÁTÉ

a) měkké drogy nejsou neškodné, jenom nemusí být tak škodlivé

b) kamarád Radek by lépe udělal, kdyby si o drogách něco zjistil, než aby je někomu schovával a pak na nich ujel

c) žádné drogy s výjimkou čaje nepatří dětem

d) tabák není měkká droga

0/0
30.8.2010 11:03

Albert.Pes

Jo...

... souhlasím, i když patřím mezi konzumenty teinu, kofeinu, nikotinu, alkoholu a několikrát do roka vlastně i thc.

0/0
30.8.2010 11:03

hafusak2

Je zajímavé,

že vždy jakmile se začne o drogách se okamžitě začne převádět řeč nato, že vlastně čaj, kafe, cigarety a pivo jsou také drogy a když nejsou zakázány, tak proč nelegalizovat marihuanu a některé další. To se máme stát národem feťáků?

0/0
30.8.2010 11:02

Deleter

Re: Je zajímavé,

Proč jako feťáků? Kdo konzumuje THC, není feťák. Svoje zdraví ohrožuje podobně, jako konzumenti alkoholu s tím rozdílem, že on porušuje zákon, oni ne.

0/0
30.8.2010 11:04

SYETEY-KOTZOUR

Re: Je zajímavé,

ne, jen si přiznat fakt, že pokud 30% mladé populace někdy "bafla brko", tak asi nebude kriminalizace to pravé. Naopak je dobré oddělit tyto "průzkumníky" od tvrdých feťáků, mezi které je nyní zákon hrne.Rv

0/0
30.8.2010 11:07

hafusak2

Re: Je zajímavé,

Pokud si nějaký mlaďák zkusmo jednu cigaretku s trávou kouřne, tak to jako tragédii nevidím. Ovšem jakmile ji už začne pěstovat a hulí ji běžně, to už je o něčem jiném. A pokud už je to na kšeft, tak tam jsem pro tvrdé flastry.

0/0
30.8.2010 12:58

SYETEY-KOTZOUR

Re: Je zajímavé,

pokud je to na kšeft, je to dealer a měl by jít bručet....i kdyby to dával jen za pětku kámošům. v tom nemám rozpor

0/0
30.8.2010 13:06

SYETEY-KOTZOUR

nikotin je opravdu návykovější než heroin

ale řadí se mezi měkké drogy......jestli právem nebo ne, neřeším. (to k diskusím dole - nechtělo se mi přemýšlet kam to tam vrazit).

Jako kuřák potvrzuji, že i po 1,5 leté abstinenci stačí pár vyjímek a jedete v tom zase, je to závislost fyzická!

0/0
30.8.2010 10:58

SYETEY-KOTZOUR

neškodnost jakékoli drogy je pitomost

1) otázka zní jinak: sníží kriminalizace uživatelů počet uživatelů? => Zkušenosti ukazují, že ne, jen se zvyšuje napojení na černou ekonomiku a ostatní kriminalitu.

2) druhá otázka: je např. marihuana přestupní drogou k tvrdým? => v drtivé většině nikoli. Tam, kde byla, obvykle není příčinou "tráva", ale sociálně patologická osobnost, která stejnou roli přidělí např. alkoholu, nebude-li marihuana po ruce.

3) Jak tedy snížit negativní dopad drog na společnost? => dle hesla rozděl a panuj. Legalizací konzumenů a tvrdým postihem jakékoli distribuce.

K tomu by ale musela být politická vůle a společenská poptávka. A to není. Kriminalizace je oblíbenějším řešením.

0/0
30.8.2010 10:44

SYETEY-KOTZOUR

pohled na "smažky"

taky ve mě pohled na smažky nevzbuzuje libost.

....ale fakt, že kriminalizace je prostě neefektivní mě pragmaticky vede k opatřením, která jsou efektivnější. Morálku placení léčby, prevence do toho netahám......jde jen o to, jakého efektu za nejmenší cenu dosáhnem. Zbytek jsou prndy.;-)

0/0
30.8.2010 10:46

certik_bertik

že

to s nikým nic nedělá to říkají všichni a pak ve 25 letech vypadají tak na 50

0/0
30.8.2010 10:42

ladyevil_cz

Já bych to celé viděl jinak...

...i gdyž je dost důležité, zda škodné nebo neškodné...otázka imho zní...vyřeší to kriminalizace?;-)

0/0
30.8.2010 9:41

laduk

hm...

Nejcennější na úvaze jsou asi odkazy na podklady, za to díky. Opravte si "více odolnější" ať nevypadáte hloupě a tudíž nevěrohodně.

0/0
30.8.2010 9:15

Jiraak

Nu, tak nevím..

nadpis je zavádějící. V textu zmiňujete pouze dvě tvrdé drogy. Pervitin a nikotin.:-/

0/0
30.8.2010 8:35

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Nikotin je tvrdá droga? :-)

0/0
30.8.2010 8:54

Vrah

Re: Nu, tak nevím..

Asi záleží na tom, podle jakého kritéria to posuzujete. Jestliže ale na nikotin vzniká fyzická závislost, pak jej směle můžeme řadit mezi drogy tvrdé; stejně jako alkohol.

0/0
30.8.2010 8:55

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Fyzická závislost? Tak to slyšim poprvé, neřikám že to nemusí být pravda, ale do kategorie tvrdých droc bych řadil já osobně jiné drogy. :-)

0/0
30.8.2010 8:57

Vrah

Re: Nu, tak nevím..

Vždyť jsem to psal, že záleží na tom, podle jakého kritéria to posuzujete.

Je daleko pravděpodobnější, že závislost rozvrátí život (práci, rodinu, ve vyšší míře zdraví) heroin než nikotin – a pak bychom ho mohli (podle jeho společenské nebezpečnosti) řadit mezi drogy měkké.

Pokud jde ale o závislost, pak:

„Nikotin je vysoce návyková psychoaktivní látka. (…) Při dlouhodobém užívání vzniká na nikotin i fyzická závislost.“ /// http://cs.wikipedia.org/wiki/Nikotin#Z.C3.A1vislost

0/0
30.8.2010 9:03

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

No je to možný, jen ze své zkušenosti uvedu, kouřil jsem 15 let v průměru 40 cigaret, nechal jsem toho ze dne na den, první tejden jsem byl rád, že jsem toho nechal, druhej a třetí týden byla krize, ale fungoval jsem , po 2 měsících pohoda. Šest let nekouřim. A jak mi chutnali, hlavně po ránu jsem tam musel fouknout hned dvě za sebou.;-D;-)

0/0
30.8.2010 9:08

barka

Re: Nu, tak nevím..

To zasloužíte respekt. Ale obávám se, že vám podobných je málo...

0/0
30.8.2010 9:36

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Respekt né, nebylo to o vůli a svobodném rozhodnutí, ale o strachu o zdraví.  Začaly určité problémy, tak sem musel přestat. :-) 

0/0
30.8.2010 9:42

ta, která nejsem

Re: Nu, tak nevím..

Nikotin je návykovější než heroin.

0/0
30.8.2010 8:56

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Nesouhlasim, Herák stačí někomu jednou a už se veze, říkám někomu, né každýmu.:-)

0/0
30.8.2010 8:58

ladyevil_cz

Re: Nu, tak nevím..

;-DNermusíte souhlasit...ale pravdu má ta, která není;-) Fyzická závislost na nikotin vzniká při prvním použití...i gdyž absťáky nejsou tak drastické, jako u jiných tvrdých drog...jsou a jsou doživotní stejně jako u tvrdých drog;-D

0/0
30.8.2010 9:38

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Při prvním požití? To snad né. :-)

0/0
30.8.2010 9:45

ladyevil_cz

Re: Nu, tak nevím..

;-DProkazatelně a u každého...jen o tom nemusí nic vědět...pokud Vás to zajímá, zagůglujte a najdete dostatek čtení;-) Ještě před 10-15 lety se obecně přijímalo, že se jedná vesměs o psychickou závislost a u nevýznamného procenta kuřáků závislost fyzickou...ale mozkové preceptory jsou prevít a docela neomylně potvdily fyzickou závislost každého poživatele nikotinu...proto třeba kuřák bude 20 let kouřit...20 let abstinovat...pak ho nějaké sociální situace dokope ke špince...a lítá v tom zas;-D

0/0
30.8.2010 9:54

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Ale tak hledat to nebudu, jen to beru podle sebe, začátek byl spíš takovej, že mi to nechutnalo a kouřit sem nechtěl, No a ted šest let nekouřim a shodou okolností mi před 3 měsíci zemřela máma, dal jsem si cigáro a nic, pak jsem si dal asi po tejdnu v opilosti další a po půlce jsem to típnul, nechutná už, nechci kouřit. Ale je fakt že jak jsem trochu víc pod parou, určitá chut chvilkama je na cígo.

0/0
30.8.2010 10:01

ladyevil_cz

Re: Nu, tak nevím..

;-DShrnu...na začátku Vám to nechutnalo, nechtěl jste kouřit...a přesto se z Vás stal kuřák...takže tady bylo asi něco dost silného i přes aktivní odpor...třeba vznik fyzické závislosti?;-)A po letech...opět sáhnete i přes všechna rozumová a další zdůvodnění...po špince, která Vám sice nechutná...ale přesto jste po ní sáhnul?;-)Takhle se neprojevuje psychická závislost;-D

0/0
30.8.2010 10:18

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Kdepak:-), tam šlo především o to, zapadnout mezi kámoše a nesedět s nima bez cigarety u stolu když všichni kolem kouří.;-D Prostě z blbosti no, závislost začala později. A po letech že sem po tom sáhnul? No co v tu chvíli dělat, když kolem všichni na baráku kouří venku a čeká se na pohřební službu a je stres. :-)

0/0
30.8.2010 10:21

ladyevil_cz

Re: Nu, tak nevím..

;-DPro mne za mne...na něco se to vždy svést musí...tak proč ne na něco typického a ohraného;-D

0/0
30.8.2010 10:35

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Šmankote proč bych to měl na něco svádět, vždyt bych byl sám proti sobě , to bych přece nikdy kouřit nepřestal a kouřil bych dál a vymlouval se na to a na to. :-/

0/0
30.8.2010 10:39

ladyevil_cz

Re: Nu, tak nevím..

;-DNerozumíme si...já Vám jen nabídl imho logičtější vysvětlení, než kterým jste si to zdůvodnil Vy...ale v podstatě je mi jedno, jak se k tomu stavíte nebo ne...kouření nebo nekouření je věc každého zvlášť...nemá do toho nigdo co kecat...Hezký den:-)

0/0
30.8.2010 10:47

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

No, každej máme svojí logiku že, taky hezkej den. :-)

0/0
30.8.2010 10:49

ladyevil_cz

Re: Nu, tak nevím..

Dovolím si souhlasit;-)

0/0
30.8.2010 9:55

Livrak 3

Re: Nu, tak nevím..

Ale jinak s vámi souhlasim, nadpis je zavádějící a píše se spíše o pervitinu.

0/0
30.8.2010 8:54

ta, která nejsem

Máte tam témata na několik článků

ale karma a souhlas!

0/0
30.8.2010 8:35



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.