Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petacx

Mám velkou skepsi k patetickým gestům politiků a voličů :-(

Mám velkou skepsi k patetickým gestům politiků. Většina z nich (dodávám + VOLIČI) je v ekonomické problematice ztracena jako Jeníček s Mařenkou v temném lese. Světélko v dálce je pro ně automaticky domov, protože tomu chtějí věřit.

PAVEL KOHOUT R^

-

budování sociálního (socialistického) kapitalismu: Začátkem 70. let Německo skutečně vedlo Evropu zavedením ne méně než sedmdesáti zásadních i vedlejších reforem. Šlo ovšem vesměs o reformy zvyšující náklady státu – reformy ve smyslu mohutného zvýšení výdajů. Jedna generace voličů byla velmi spokojena, ale ty další budou platit. A jsou tu požadavky dalších reforem – jak mají vypadat tentokrát? Co rozumíme pod pojmem reforma dnes? Slova jsou levná, ale kdo je zaplatí? Jak lze definovat „solidní budoucnost“?

zdroj: http://dialog.ihned.cz/machacek/c1-53913490-mela-by-se-ceska-diplomacie-pripojit-ke-slovum-polskeho-ministra-sikorskeho

0/0
4.12.2011 1:19

petacx

Proč se socialistům nehodí přiznat, že nacismus je levicový

Proč se socialistům nehodí přiznat, že nacismus je levicový 8-o

-

http://janpolanecky.blog.idnes.cz/c/234816/Proc-se-socialistum-nehodi-priznat-ze-nacismus-je-levicovy.html

-

R^ R^ R^

0/0
12.12.2011 0:18

petacx

Hyde park - Richard Sulík (SaS), politik a ekonom

Hyde park

-

Host: Richard Sulík (SaS), politik a ekonom R^ R^ R^

-

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10252839638-hyde-park-ct24/ V

0/0
16.12.2011 22:23

Otaznik1

Je to jinak.

Váš názor: "Osobně bych řekl že kapitalismus každému umožňuje vytvářet hodnoty a tyto hodnoty směňovat. Nic víc ale ani nic míň. Nebo to je jinak?"

Je to jinak. Vytvářet hodnoty můžete i bez kapitalismu, jak je vidět na památkách, které obdivujeme, a které nám zbyly z doby před kapitalismem. Tyto hodnoty se mohly a směňovaly i v době před kapitalismem. Vaše definice je tedy špatná.

0/0
28.11.2011 2:56

Otaznik1

Re: Je to jinak.

Kapitalismus přinesl jiný sociálně-ekonomický vztah než byl dříve. Trh už není příležitostí ke směně hodnot, ale imperativem. Nutí nás hodnoty směňovat. A tím skrze trh poměřovat jejich cenu. A kdo není konkurenceschopný mizí z trhu a tak i ze světa, jak je vidět třeba na krizi eura. To je problém, který kapitalismus přinesl do našich životů. Žádné slitování. Imperativ trhu hovoří jasně. Jsi drahý, zmiz! Vítěz bere všechno. Kapitalismus změnil sociálně ekonomické vztahy (je ovšem pravda, že jich mnoho přetrvalo z dřívějška). Jinak by to bylo podstatně horší. V přírodě umírá kdo je poslední, v kapitalismu umírá kdo není první.

K dalšímu studiu doporučuji http://www.kosmas.cz/knihy/161523/puvod-kapitalismu/

0/0
28.11.2011 2:57

petacx

ANO Je to jinak

Krizi eura zapřičinil socialismus a ne kapitalismus 

Statni banky a statni dluhy  (stat se stejne jako v zcela socialistickych zemich mota do ceho nema) a ted soudruzi politici a pseudoekonomove z toho obvinuji kapitalismus   ;-D  ;-D  ;-D  ;-D

-

nerikali soudruzi politici a filozofujici ekonomove ze euro a eu je val proti krizi a kdo ho nema bude mit problemy ;-D ;-€  ???

0/0
29.11.2011 0:28

Otaznik1

Jednoduché odpovědi na složité otázky

Od toho co říkají politici bych se neodpichoval. To má se skutečností společného jen to, že to jsou jen řeči, aby se udrželi u moc dýl.

Mluvíte o tom, že příčinou krize eura je socialismus. Budiž. Mluvíte o státních dluzích, a jestli Vás dobře chápu, tak ty státní dluhy jsou zapřičiněny vládní socialistickou politikou. Mluvíte o státních bankách. Nevím jaké státní banky máte na mysli, a tak zůstanu jen u té socialistické vládní politiky a státních dluhů.

Státní dluhy mají prakticky všechny vlády (snad kromě čínské, kterou nazývají komunistickou, ačkoli s komunismem má společného jen diktaturu) dokonce i vláda v nejkapitalističtější zemi ze všech kapitalistických zemí, USA nebo Velké Británii má dluhy "jako prase". A mají takové dluhy, protože provádí, jak píšete, socialistickou politiku. Souhlas. Ale proč má problémy euro a nemá je dolar ani libra?

0/0
29.11.2011 1:08

Otaznik1

Re: Jednoduché odpovědi na složité otázky

Jak to, že USA se svým zadlužením na úrovni 100% HDP mají rating AAA, a nemají problém získat další peníze na navýšení dluhu, jak se ukázalo před pár měsíci? A ani vláda Velké Británie nemá problém s absurdně vysokými úroky za svých půjček jako například Řecko či dnes už i Itálie. Přemýšlel jste o tom? Napadlo Vás, že USA se svým vládním dluhem ve výši cca 15 bilionů dolarů, cože je při dnešním kurzu cca 11,3 bilionu eur mají při cca stejném počtu obyvatel o cca 3,5 bilionu eur větší dluh než je celkový dluh vlády eurozóny, který je cca 7,83 bilionu eur?

A jak to, že ta kapitalistická vláda USA má taky tak vysoké dluhy, když teda není "socialistická"?

Zkuste popřemýšlet o tomto jevu, a napište na co jste přišel.

0/0
29.11.2011 1:10

svarcz

Re: Je to jinak.

Bože to je blábol.! A ty památky jako ti lidé postavili zadarmo?? Nebo co? Ano i to je možné, pokud bylo možné lidi zotročit a donutit je k práci= chápu, že takhle nějak si to soudruzi představují. Ale co třeba stavební či jiný materiál, ten nebylo potřeba zaplatit? A kupoval snad tvůrce památky (hodnoty) materiál z altruistických důvodů dražší, když mohl zakoupit levnější???

0/0
4.12.2011 5:25

Otaznik1

Re: Je to jinak.

Reagoval jsem na to co je napsáno v blogu Jiřího Tomáše, pod kterým je tato diskuze, a konkrétně na větu, kterou jsem citoval.

0/0
5.12.2011 1:15

Kaniokova

Ještě by bylo dobré ke grafům připsat pod spodní linku,

kdo v které době prezidentoval...........37. Richard Milhous Nixon (1969–1974)........38. Gerald Rudolph Ford (1974–1977)

39. Jimmy Carter (1977–1981)....... 40. Ronald Wilson Reagan (1981–1989)

41. George Herbert Walker Bush (1989–1993)..........42. Bill Clinton (1993–2001)

43. George Walker Bush (2001–2009).........44. Barack Hussein Obama (od roku 2009)

0/0
26.11.2011 3:43

Kaniokova

Skvělý článek a statistiky, díky autore...

0/0
26.11.2011 3:04

kaktusak

Kapitalismus není jen ekonomický systém,

ekonomika se nedá oddělovat.

A ta definice je nedokonalá, vždyť to by musel kapitalismus fungovat i ve starověku a středověku, tam všude byly výrobní prostředky převážně v soukromých rukou a uplatňoval se volný trh.

0/0
25.11.2011 19:46

b1s1t

Re: Kapitalismus není jen ekonomický systém,

Ve středověku byl trh silně regulovaný (mnohem regulovanější než je dnes). Trh totiž sloužil ke směně zboží a měl svojí správu, která určovala, která směna je poctivá a která nikoli - dokonce existovalo regulátorů několik: 1. panovník či demokracie - ti měli možnost udělovat monopoly, práva a střežit ceny; 2. cechy - ty se starali o dodržování monopolů a o potlačování nekalých konkurenčních praktik; 3. církev či právo - ti měli možnost zakazovat obchodování s určitým zbožím či povolovat výjimky.

Výrobní prostředky nebyly v soukromých rukou. V soukromých rukou byla většinou pouze správa výrobních prostředků. "Špatnému" správci mohly být výrobní prostředky kdykoli odejmuty, "dobrému" přiděleny.

0/0
5.12.2011 20:01

petacx

Je pravda že kapitalismus je NEUTRÁLNÍ

Je pravda že kapitalismus je NEUTRÁLNÍ podobně jako zlato, nůž ...

-

jak se chovají lidé (ať majetní či nemajetní) je zcela jiná otázka - také majetný a nemajetný je hodně subjektivní

-

ROZHODNĚ se lide v kapitalismu mají lépe než v Komunismu - btw Komunismus je opak kapitalismu. Přijde mi že lidé v Komunistických zemích si váží daleko více svobody protože znají opak, podobně jako lidé co zažili nesvobodu ...

0/0
25.11.2011 17:48

kaktusak

Re: Je pravda že kapitalismus je NEUTRÁLNÍ

Ano, je to systém, který odpovídá určité úrovni vývoje společnosti a ekonomiky. Časem bude nahrazen systémem jiným, socialistickým. Je jasné, že postupně dochází k většímu garantování práv, občanských a pak i sociálních.

(Komunismus zatím nikde neexistoval.)

0/0
25.11.2011 19:36

Edmund Černá Zmije

Re: Je pravda že kapitalismus je NEUTRÁLNÍ

Odpovídá určitému stupni vývoje ekonomiky. Tento stupeň ovšem nebyl dosud překročen, proto veškeré pokusy nahradit kapitalismus něčím jiným končí stejně, jako když si zkusíte obléct kalhoty místo košile. :-P

-

Ve svém výsledku jsou tyhle nedomyšlené pokusy o likvidaci kapitalismu kontraproduktivní a vedou k teroru a ekonomické i vědeckotechnické stagnaci, která náhradu kapitalismu oddaluje.

0/0
26.11.2011 8:27

kaktusak

Re: Je pravda že kapitalismus je NEUTRÁLNÍ

Ekonomická i vědeckotechnická stagnace se koná spíš teď, než před rokem 89.

0/0
27.11.2011 3:07

jarinka

Můžete doplnit Wikipedii

o další poznatky, například že kapitalismus je ekonomický systém, kde silnější požírá slabšího a když už doma všechny sežral, táhne dále na cizí území a požírá dál a dál. Je to zároveň i politický systém, protože je naprosto nemožné oddělit politiku od ekonomiky. Kapitalismus navíc není žádnou zárukou svobody, naopak - nutí své oběti neustále otrocky sloužit svému nebo cizímu kapitálu, protože platí - kdo zaváhá, nežere.

+1/0
25.11.2011 14:17

Pedro de Randahl

Re: Můžete doplnit Wikipedii

Přesně.. R^

0/0
25.11.2011 15:24

Kaniokova

Ježíšmarjááá, a jinak všichni zdrávi???

0/0
26.11.2011 2:53

MacX

Svoboda

Příteli, ve vašem profilu se mnohokrát opakuje slovo svoboda. Asi ji máte moc rád.

Můžete mi sdělit, co to ta svoboda je?

A druhá věc - souhlasíte, že kauzalita je základním principem dění v materiálním světě? A pokud souhlasíte, je tedy podle vás platná kauzalita nebo svoboda? Obojí možné není:-)

Jinak, nízké daně a malý stát mají na Haiti. Tam jsou tomu vašemu kapitalismu s minimem státu nejblíž. Upřímně, asi bych si raději vybral Kubu, než Haiti.

0/0
25.11.2011 11:46

hafusak2

Re: Svoboda

Svoboda: může být buď zatraceně drahé tržní zboží, kterého si každý může koupit jen tolik, na kolik má peníze - anebo je to sázka do loterie, která už má hlavní ceny rozebrané předem.  Také může být slabou náhražkou za pevné jistoty, případně oponou zakrývající naloupené. 100% svobodu neměl ani Robinson Crusoe.

0/0
25.11.2011 12:17

Edmund Černá Zmije

Krize kapitalismu prostě spočívá v tom

že nedokáže utáhnout to, co na něj naložily vlády.

-

Bohužel, někteří lidé jsou přesvědčeni, že náklad je v pořádku, ale kůň je slabý. Ovšem v představě, že plánovaná ekonomika by dokázala unést to, co unese kapitalismus, se hrubě mýlí. V tomhle jsme už žili za socialismu a po ekonomické stránce to byla ubohost. ;-(

+4/0
25.11.2011 10:14

Jan Ruzicka

Re: Krize kapitalismu prostě spočívá v tom

Výstižné. R^

+1/0
25.11.2011 10:17

hafusak2

Re: Krize kapitalismu prostě spočívá v tom

Jenže právě ten "čistý kapitalismus", tak, jak byl původně a jak by si jej hromada mlaďáků zde představovala jako ideální společnost - byl ve svých konečných důsledcích příčinou sepsání jak "Komunistického manifestu", tak i dalších činností, kde potom už nešlo jen o psaní. Rv

0/0
25.11.2011 12:03

kaktusak

Re: Krize kapitalismu prostě spočívá v tom

Proč ubohost? Vždyť ČSSR byla ekonomicky relativně vyspělejší, než je dnešní ČR.

Kapitalismus opravdu neutáhne sociální systém a ještě k tomu dotování soukromého podnikání. A protože vládne pravice, odbourá ten sociální systém, aby mohla ještě víc dotovat to soukromé podnikání.

0/0
25.11.2011 19:33

Kaniokova

A proč by dotovala soukr. podnikání?

Bože lidi, vaše uvažování je příšerné. Ekonomika je jenom jedna !!! Tržní - nabídka/poptávka. A liší se pouze mírou politických intervencí do ekonomiky.

Kapitalismus jich má co nejméně, proto se mu daží lépe. Je postaven na soukr. vlastnictví i podnikání, svobodě a odpovědnosti jednotlivce. Žádný kolektivní alibismus !!!

Socialismus jich má hafo, proto křiví ekonomické vztahy a souvislosti, proto hospodaří hůř !!! Je kolektivistický, alibistický, je podhoubím pro korupci, protože neskutečným způsobem přerozděluje penize a dotace, tudíž jsou ty přerozdělovací cesty prochází mnoha rukama a poskytuje mnoho možností k pokušení.

0/0
26.11.2011 3:02

Edmund Černá Zmije

Re: A proč by dotovala soukr. podnikání?

Klid, to je kaktusák, místní komunistický exot. Socialismus na vlastní kůži nezažil a někdo mu navykládal nějaké nesmysly, kterým věří. ;-)

0/0
26.11.2011 8:16

hafusak2

Re: A proč by dotovala soukr. podnikání?

A Vy si myslíte, že soukromý kapitál může fungovat bez státu? V oblasti čistých teorií nedotčených realitou ano, ve skutečnosti je na něm jen o maličko méně závislý než socialismus.

0/0
26.11.2011 10:46



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.