Souhlasím se stávkou řeckých dopravců!

Souhlasím se stávkou řeckých dopravních firem. Celé hopodářství si zaslouží svobodu a konec všech regulací. V opačném případě pacient (řecká ekonomika) nikdy vyléčen nebude.

Tesalonika 27.7.2010

Souhlasím se stávkou řeckých dopravců!

Řecká vláda v minulosti různými socialistickými experimenty svázala řeckou ekonomiku. Řecká ekonomika se stala slabá a nekonkurenceschopná. Tuto nekonkurenceschopnost silně zesílilo euro. Řecká ekonomika stále těží z velmi rozsáhlého turistického ruchu, ale to samozřejmě už nestačí na úroveň, na které si zvykli žít. Tato ekonomika také již negeneruje dostatek prostředků pro populistické sliby politiků a pseudoekonomů. Co je ale nejhroznější, že všichni velmi dobře věděli, jak to musí dopadnout, ale nikomu nevadilo si užívat a po nás potopa. Za to nejsou zodpovědní politici, ale voliči, v jejichž hrsti politici jsou. Pokud by politici Řekům populisticky neslibovali modré z nebe, tak by přišli o práci. A kdo z nás by chtěl dobrovolně přijít o práci???

Abyste v Řecku mohl "svobodně žít" a mít třeba firmu poskytující přepravní služby, tak si musíte koupit koncesi. Aby stát za koncese mohl požadovat rozumný bakšiš, musel je udělat nedostatkové. To znamená, že asi nějaký ministr v minulosti vymyslel "geniální" tah. "Vydal například 5 000 koncesí pro dopravce a ti, co je získali (nevím za jakou cenu), za to získali možnost podnikat v prostředí omezené konkurence. Cenu za koncesi samozřejmě promítnou do vyúčtování svým zákazníkům. Takto byli živnostníci a majitelé firem nakonec spokojeni. Získat ale tuto koncesi v minulých letech stálo stále větší a větší peníze. Ale co se nestalo? Život s astronomickým dluhem ve chvíli, kdy věřitelé přestali půjčovat, donutil vládu začít sice pozdě, ale přece dělat některé alespoň částečně zodpovědné kroky. To znamená, že se snaží alespoň trochu deregulovat pokřivené podnikatelské prostředí.

A zde je jádro pudla. Naprosto rozumím přepravcům, kteří si koupili od někoho licenci třeba za desítky tisíc eur, že se jim nelíbí, pokud by někdo novou licenci najednou měl získat třeba za pár stovek. K tomu, aby šla vláda tak daleko a naprosto zrušila licence, asi žel nenajde dost odvahy, což znamená, že pacient (řecké veřejné finance) budou i nadále ve špatném stavu. Na místě podnikatelů v dopravě bych chtěl v první řadě vrátit zpět peníze, které jsem musel za licenci zaplatit. Samozřejmě je tu ještě druhý problém a asi zásadnější. I částečně svobodnější trh stlačí dolů ceny, a pokud má třeba někdo několik kamionů na leasing a náhle mu vyroste nečekaná konkurence, tak bude muset buď drasticky snížit výdaje, nebo výkon, ale také to může být pro tu firmu možná i likvidační ale s tím se žel nic nedá dělat.

Pokud by se v cele EU jednalo pouze o zadlužené Řecko a ostatní země by měli vyrovnané rozpočty tak by se prakticky nic nedělo. Žel to je přesně opačně a žádná země v EU nehospodaří zodpovědně. Možná právě proto se to doposud braly dluhy jako normální a ospravedlnitelné :-(
Na závěr musím říci, že absolutně neznám řeckou ekonomiku a že více méně vařím z vody nebo lépe řečeno z následujících vět:
Cituji z BBC

...Lorry drivers are protesting against plans to cut licence charges - part of reforms to boost competition and one of the conditions of an International Monetary Fund bail-out.

Correspondents say road freight is one of the most closed professions in Greece with no new licences issued for nearly 40 years. Instead, licences are sold from person to person for hundreds of thousands of euros... konec citátu.
zdroj/source

 

Pokud někdo znáte pravidla regulací řecké nebo třeba italské či francouzské ekonomiky uvítám Váš příspěvek.
Žel to ale vypadá, že ani česká vláda nebude mít odvahu v příštím roce postavit vyrovnaný rozpočet! A v následujícím roce alespoň trochu přebytkový, aby se naše dluhy zastavily a začaly alespoň pomalu splácet. Což znamená, že se budeme dál přibližovat Řecku, i když třeba pomaleji. 
Tato naprosto zvrácená politika dluhů má naprosto devastující dopady na celou ekonomiku, ale nejen na ni. Pokud by například bylo normální mít dlouhodobě vyrovnané nebo přebytkové rozpočty, tak by inflace neničila úspory. To znamená, že pokud byste si v produktivním věku odložili na důchod nějaké úspory, tak by vždy měly minimálně stejnou nebo velmi pravděpodobně vyšší hodnotu ... ... ...
Nemožnost zadlužování by musela být minimálně pojištěna ústavním zákonem a osobní zodpovědností všech poslanců a vlády plus krytím peněz zlatem. Ale to je žel v současném demokratickém světě nereálné.

Lze vyrovnat státní rozpočet bez zvyšování daní (iHned)

Lze vyrovnat státní rozpočet bez zvyšování daní (video)

- - - dodatek - - -
Aby bylo naprosto jasno, tak souhlasím se stávkou pouze v jednom aspektu. Řecká vláda by měla vrátit dopravcům peníze za licence a ty následně naprosto zrušit. Což chápu, že se současným dopravcům nelíbí.

 

Autor: Jiří Tomáš | neděle 1.8.2010 18:30 | karma článku: 13,11 | přečteno: 1521x
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2525x
To nejsem já